Return & Refund

ASIAKASPALAUTUSOHJEET

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa käyttämättömän tuotteen toiseen kokoon tai väriin tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa.

Palautusta tehdessäsi, lähetä meille sähköpostitse pyyntö palautuslomakkeesta. Otsikoi viestisi ”Palautuslomake / tilausnumero xxxxxx (tilauksesi numero)” ja lähetä se osoitteeseen support@lamatta.fi.

La Matta Ky:lle voi palauttaa ainoastaan La Matta Ky:ltä ostettuja tuotteita. Varmistathan, että palautettava tuote on ostettu www.lamatta.fi tai La Matta myymälästä. Palauttaessasi tuotetteen/tuotteet asiakas on itse velvollinen maksamaan toimituskulut.

Käyttäen asiakaspalautusnumeroamme voi palauttaa vain tuotteet, jotka on toimitettu postitse.

Tulosta ja täytä palautuslomake, ja liitä se palautuslähetykseesi.

Vie asiakaspalautus postin/matkahuollon toimipisteeseen ja pyydä kuitti palautuksestasi. Säilytä kuitti siihen asti, että saat meiltä sähköpostiisi vahvistuksen palautuksesi vastaaottamisesta. Korvaamme palautuksen aikana kadonneen lähetyksen vain siinä tapauksessa, että asiakkaalla on esittää kuitti palautuksestaan.

Asiakaspalvelumme parantamiseksi on erittäin tärkeää, että merkitset palautuksen syyn.

Samassa erässä toimitetut tuotteet pitää palauttaa yhdessä erässä.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteesi toiseen kokoon tai väriin, ilmoita siitä palautuslomakkeella ja palauta vaihdettava tuote. Vaihtotuotteiden toimitusajan ilmoitamme sähköpostitse.

Tilauksista mitkä ylittävät 200€ emme veloita toimituskuluja vaihdossa.

Huomioithan, että asiakaspalautuksen saapuminen meille vie yleensä 2-5 arkipäivää. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. Saat aina ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Palautuksessa hyvitämme tilillesi tuotteen/tuotteiden ostohinnan/hinnat. Toimituskulut hyvitetään, mikäli palautat koko tilauksesi.

Tarvittaessa voimme vaatia kuvatuttamaan tuotteet, jotta näemmä, että tuote on myyntikelpoinen ja kaikki hintalaput on kiinni tuotteessa.

Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen lähetyksestä veloitamme uuden toimituskulun.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus! Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys postista ja palauta se meille näitä palautusohjeita noudattaen. Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- ja palautuskulut, yhteensä 10 euroa siinä tapauksessa, että asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme.

Jos olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästä ja haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo pakattu sinulle, ilmoita peruutuksesta myymäläämme tai asiakaspalveluumme support@lamatta.fi.

HUOM! Jos palautettava tuote on vahingoittunut, otettu käyttöön tai ei muutoin ole myyntikuntoinen, La Matta Ky ei ole velvollinen hyvittämään tuotetta.

Voit vaihtaa tai palauttaa tuotteet myös myymälöissämme. Myymälästä noudetut tuotteet tulee aina palauttaa myymälään.

Joskus tuote saattaa huolellisesta pakkaamisesta huolimatta rikkoutua postikuljetuksen aikana. Tämän vuoksi on hyvä jo pakettia noutaessa tarkistaa tuotteen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilatut tuotteet ovat vaurioituneet, tee postissa heti asiasta vahinkoilmoitus ja ole sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta. Palauta rikkoutuneet tuotteet La Matta:lle näiden palautusohjeiden mukaisesti. Postin korvausperusteet

Pidätämme oikeuden olla lähettämättä tuotteita asiakkaalle tai poistaa asiakas asiakasrekisteristämme, mikäli asiakas toistuvasti rikkoo yleisiä ehtojamme tai asiakaspalautusehtojamme.

Tuotteita, joiden malliin kuuluu olla tarkoituksella huolittelemattomat, esimerkiksi rei´itetyt farkut, emme ota reklamaatioina vastaan.

Neuletuotteelle on luonnollista nukkaantua käytössä ja se kuuluu tuotteen ominaisuuksiin, joten asiakas on hoito-ohjeidemme mukaisesti velvollinen huoltamaan neuletta nukkakammalla/koneella. Mikäli neuletuote sisältää tekokuitua, hyväksyy asiakas materiaalista johtuvan nukkaantumisen tuotteen ostaessaan.

Reikäneulostuotteissa oletamme langanvetojen aiheutuvan käytöstä. Mikäli asiakas huomaa uudessa tuotteessa langanvedon välittömästi vastaanotettuaan tuotteen, on hän velvollinen reklamoimaan asiasta heti.

 

 


-You can return any item for a refund within 14 days of receiving it.
-We ask that items are in their original condition with tags intact

-Please be careful when trying on your new items. We cannot accept items that are marked/scented with tans, sprays, makeup or creams.

-If the product to be returned is incorrect (deployed, damaged), lamatta.fi is not obliged to refund the full price of the product.

-You can return your product / products without expense by using the mail customer return.
Attach the exchange / return form you received with the order, filled in to the shipment.

-All products to be returned by order must be returned as a single return.
If the customer makes several consecutive returns for one order, we will charge extra
return shipping costs from the customer in full.

-Please note that if the final amount of the final order is after a possible customer refund
is less than 14.90 euros, we always charge a small delivery fee of 4.90 euros in accordance with our delivery terms upon refund.

-If the return is substantially delayed by the return period of 14 days, the customer loses the right to free customer return, and the online store is not obliged to accept the customer refund.
The online shop has the right to charge the customer for the full refund of the return and handling costs caused by the delayed return, at least EUR 9.90

 


 

DELIVERY METHODS

Detailed prices for deliveries and related services can be found on the shipping method tab when placing an order. We deliver thousands of shipments daily from the main warehouse in Helsinki through Posti and Matkahuolto. All broadcasts go directly to us from the sorting center and are subject to barcode tracking. The Post Tracking System enables the customer to check the location of the shipment at any time. We will automatically notify you by SMS and email when the shipment has left and we will also tell you the Post or Matkahuolto tracking code.

 

PLEASE NOTE

 

  • Posti keeps shipments for 7 days.
  • You will receive a text message and an email when the order is processed or retrievable from the warehouse.
  • Postal Service Number for Individuals xxxxxxxxxxx (date, mpm) or for companies xxxxxxxxxxx (day, mpm).
  • The following methods of payment are accepted for postal deliveries that have been selected for postage: bank card, Visa Electron, Visa, MasterCard, American Express and Diners credit cards.
  • Posti or Matkahuolto monitoring is not available for letter mail.

 

PICK UP

Orders that can be found immediately can be picked up 15 min after placing the order at unioninkatu 21, La Matta store.  The retrieval notice is sent via SMS and email when the order is available for pick-up.

 

POSTi HOME DELIVERY

The order will be delivered to the customer until the next working day after the order processing date, at a time agreed between 9 am and 11 am. Ordering the installation service for home delivery may extend the delivery time by 1-2 days.

The customer will be called and agreed on the delivery time for the ordered products. Transmissions are delivered to the recipients on weekdays. In major cities, distribution is possible until 21:00. In other areas, shipments will be delivered by 14:00.

Payment Methods  Online Payment, Cash on Delivery or Visa, Mastercard or American Express Payment Cards online.

If the recipient is not reached after two call attempts, a callback card is sent to him to agree on the time of delivery. The package will be stored on the week of arrival in the mail for one week and the transport unit will arrive at the week of arrival and one full calendar week after which the shipment will be returned to the sender.