Palautukset

Yleistä Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa käyttämättömän tuotteen toiseen kokoon tai väriin tai palauttaa sen 7 päivän kuluessa. Huomioithan, että palautus ei koske Pre-Loved- ja alennustuotteita.

Palautusprosessin aloitus

  • Lähetä sähköpostitse pyyntö palautuslomakkeesta osoitteeseen info@lamatta.fi. Otsikoi viestisi ”Palautuslomake / tilausnumero xxxxxx (tilauksesi numero)”.

Palautusohjeet

  • Voi palauttaa ainoastaan La Matta Ky myymälään
  • Tulosta ja täytä palautuslomake, ja liitä se palautuslähetykseesi.
  • Vie asiakaspalautus postin/matkahuollon toimipisteeseen ja pyydä kuitti palautuksestasi. Säilytä kuitti, kunnes saat meiltä vahvistuksen palautuksen vastaanottamisesta.

Tärkeää huomioida

  • Korvaamme kadonneen palautuksen vain, jos asiakkaalla on esittää kuitti palautuksesta.
  • Merkitse palautuksen syy lomakkeeseen.
  • Samassa erässä toimitetut tuotteet pitää palauttaa yhdessä erässä.
  • Tilaukset, jotka ylittävät 200 €, eivät sisällä toimituskuluja vaihdossa.

Palautuksen käsittely

  • Asiakaspalautuksen saapuminen meille vie yleensä 2-5 arkipäivää. Saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun palautuksesi on vastaanotettu.
  • Hyvitämme tilillesi tuotteen/tuotteiden ostohinnan. Toimituskulut hyvitetään, jos palautat koko tilauksesi.

Erityistapaukset

  • Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen lähetyksestä veloitamme uuden toimituskulun.
  • Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus! Jos haluat peruuttaa tilauksen, nouda lähetys postista ja palauta se meille ohjeiden mukaisesti. Veloitamme ylimääräiset kulut, jos lähetys jää noutamatta.
  • Jos valitsit toimitustavaksi noudon myymälästä ja haluat peruuttaa tilauksesi, ilmoita siitä myymäläämme tai asiakaspalveluumme.

Vaurioituneet tuotteet

  • Jos palautettava tuote on vahingoittunut, otettu käyttöön tai ei muutoin ole myyntikuntoinen, La Matta Ky ei ole velvollinen hyvittämään tuotetta.
  • Jos paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, tee postissa heti vahinkoilmoitus ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme uuden tuotteen toimittamiseksi.

Myymälässä tapahtuvat palautukset

  • Voit vaihtaa tai palauttaa tuotteet myös myymälöissämme. Myymälästä noudetut tuotteet tulee aina palauttaa myymälään.

Pidätämme oikeuden olla lähettämättä tuotteita asiakkaalle tai poistaa asiakas asiakasrekisteristämme, mikäli asiakas toistuvasti rikkoo yleisiä ehtojamme tai asiakaspalautusehtojamme.

Tuotteen ominaisuudet

  • Tuotteita, joiden malliin kuuluu olla tarkoituksella huolittelemattomat (esim. rei’itetyt farkut), emme ota reklamaatioina vastaan.
  • Neuletuotteille on luonnollista nukkaantua käytössä, joten asiakas on velvollinen huoltamaan neuletta hoito-ohjeiden mukaisesti.
  • Reikäneulostuotteissa oletamme langanvetojen aiheutuvan käytöstä. Jos huomaat uuden tuotteen langanvedon, reklamaatio on tehtävä heti.